vrijdag 9 oktober 2015

Workshop Magic Slider Kaart!

Een Magic Slider kaart is een kaart met een heel leuk effect wanneer je de kaart uit schuift. In deze workshop wil ik jullie laten zien hoe je deze gave kaart kunt maken.

Je begint met een vel A4 papier, die je op maat snijd naar 29,7 x 14,7 cm. Deze vouw je in 3 gelijke delen. Ik heb op 9,9 cm gerild. Het middelste zwarte vlak heb ik aan 1 kant beplakt met een stuk designpapier en vervolgens snijd of stans je er een vorm uit. In mijn geval een ovaal, maar denk ook aan een rechthoek of cirkel, geheel naar eigen inzicht. 


Vervolgens plak je onder dat middelste vlak aan de binnenkant een vel wit papier, deze moet precies in het drieluik passen, iets lager dan de bovenkant, ik nam 14,5 x 9,7 cm, zo heb je nog ruimte om een klein strookje om te rillen en vast te plakken aan je drieluik kaart.


Aan de bovenzijde van het middelste (zwarte) vak, pons je een half cirkeltje uit. Wanneer je het witte cardstock inklapt en de kaart dichtvouwt, lijm je de onderkant van de kaart met een randje dicht en de laatste zwarte flap aan de lange zijkant ook, zodat de kaart een mapje wordt die alleen aan de bovenkant nog geopend is. Binnen in hebben we dan nog een voor- en achterkant in de map, waar we hierna het gestempelde stuk cardstock en window sheet hiertussen gaan plaatsen.


Dan neem je een stuk wit papier en een stukje window sheet (doorzichtig plastic, ook wel als verpakkingsmateriaal van speelgoed dozen gebruikt bijvoorbeeld wanneer je niets anders hebt). Deze knip je beide hetzelfde, passend in de binnenkant van de envelop, de onderzijde even breed, daarna iets smaller gemaakt. Met een stempelhulp kan je heel handig bepalen waar je de stempel wilt zetten. Van belang is dat beide papiertjes over elkaar een vallen en de stempel dus precies op gelijke hoogte moet komen. Voor het window sheet neem je een permanente inkt die geschikt is voor een gladde oppervlakte, ik heb de mijne voor de zekerheid een nachtje laten drogen. Op het witte papier stempel je, maar kleur je de stempel ook in.


Leg beiden op elkaar, window sheet boven op en bevestig ze samen met een cirkeltje (net zo groot als je uit de kaart hebt geponst) door deze er omheen te vouwen. Ik heb het met een lintje afgewerkt. 

Vervolgens plaats je deze 2 vellen in je kaart. Het stukje windowsheet helemaal voorin je kaart en het witte papier met de tweede stempel in het achterste vak van je kaart. Ik heb de kaart bovenin aan de zijkanten een halve cm dichtgeplakt met dubbelzijdig tape, doordat ik mijn onderkant van de 2 vellen iets breder liet dan daarboven, kun je de kaart wel uitschuiven, maar er niet uittrekken.

Wanneer je de kaart nu uitschuift, geen dat een heel leuk effect, succes allemaal!






 https://www.facebook.com/lizdesignstampin?ref=bookmarks https://www.pinterest.com/lindavwel/my-stampin-up-projects/ https://twitter.com/j_wely

1 reacties:

  1. altijd veel succes met dit modelletje, veel oooooh's en aaaaaah's ! leuk gemaakt
    fijn weekend,
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen